fredag 12 augusti 2011

Redo för vantsäsong

Ja, vantarna som jag skrev om här fick följa med i garnkorgen på semester och mot alla odds är de nu färdiga. De blev något för små till mig så mamman fick dom istället.
Solstol, shorts och ullvantar - känns lite crossover men huvudsaken är att man är redo när det gäller!

Blogger och felvända bilder - say no more!

Det enda som bekymrar mig lite är att jag har tappat "känslan" för flergarnsstickning. Jag får det inte lika jämnt längre, framförallt har jag stora problem med sista maskan på varje sticka. Den blir nästan dubbelt så "lång" som de andra. Har någon av er svaret på vad jag gör för fel? Eller ett tips på hur jag kommer tillrätta med det? Lösning mottages tacksamt!
Trevlig helg
Sarah


3 kommentarer:

  1. Vilka fina vantar! Rödvita selbuvotter står också ganska högt på min att-göra lista under hösten.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är träning som gäller.... iaf är det vad mamma säger åt mig när jag klagar....

    SvaraRadera