tisdag 9 augusti 2011

Halvfart

Ja, ledigheten fortsätter och det är galet skönt. Förra veckan lyckades jag och Linda pussla ihop ett par dagar tillsammans på en ypperlig semesterort. Härliga dagar med fantastiskt väder, sol, bad(för en utav oss) lite rosé slank också ner då och då tillsammans med Lindas ALLTID så goda mat. Naturligtvis så handarbetades det "en masse"!
Jag har med två stora korgar med olika projekt och mängder med garn. Jag vill ju inte hamna i någon form what so ever av garntorka!
Mest håller jag på med mormorsrutefilten men för att inte ledsna ihop fullständigt så började jag virka en sjal. Virkprojekt igen? Ja, jag är förvånad själv, jag verkar helt ha lagt ner stickningen...
Det är första gången jag virkar en sjal, så jag fick börja med något som jag (verkligen!) behärskar, nämligen stolpgrupper á la mormorsrutor.
Jag randar två olika garner, dels ett växtfärgat ullgarn som farmor har färgat och dels garnet som jag vann hos Garnfröken. Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd ännu så länge.
Trevlig dag
Sarah


5 kommentarer:

  1. Den ser ut att bli fin!!!! Beställde en massa sjalgarn igår.... Jag som knappt stickar sjalar...

    SvaraRadera
  2. Tack snälla, jag är snart klar (eller rättare sagt - det ena garnet är slut) och nu ska jag försöka få till en liten kant att avsluta med.

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! ska bli kul att se färdigt resultat.

    SvaraRadera