måndag 14 november 2011

Juliga vantar

Klarröda juliga vantar är helgens skörd.
 
Jag tycker att det är fint med "gladvantar". Jag själv tillhör inte de som klär mig i så värst mycket färg, oftast är det svart även om jag på senare tid har fått in lite rosa i garderoben och till och med lite rött. Men när det kommer till vantar kan jag gasa på lite hårdare, det är ju ett så litet plagg men kan ändå pigga upp resten av out-fiten.
Tidigare har jag bara stickat Lovikkavantar i Järbos Lovikkagarn, jag har gillat garnet och resultatet - även om vantarna har varit riktigt hårda till en början så har de mjuknat och format sig efter ett tag. Dessa röda är stickade i Garngrossistens Lovikka, och blev mjuka och go´a på direkten. Däremot fick jag inte ut en hel vante på en härva, det fattades iofs inte mycket men ändå....
Trevlig måndag 
Sarah 

1 kommentar: