måndag 22 augusti 2011

Ordning i torpet

Ska det bli tänkte jag!

Nu har jag snart fått ordning på datorer och telefoner så jag oxå kan vara med och blogga i vår gemesamma blogg! Sarah sköter bloggandet med beröm godkänt, men eftersom vi är två som håller i den här bloggen så måste (eller bör som jag sett dig Sarah skriva) jag oxå engagera mig lite!

Nåväl, slut på undanflykter, vad gör jag då?
Kan börja med att berätta om förra veckans utflykt:


En av våra läsare (E) och jag åkte på en mycket trevlig semester tillsammans, innan vi kom fram till slutdestinationen stannade vi i Kalmar och besökte bl a butiken Droppen för inköp av garn. E valde dessa fantastiska färger, och utav dessa sskulle det stickas en sjal.

Efter ganska maniskt stickande (tog inte många timmar!) hade hon fått till den här sjalen.


Efter ganska maniskt stickande (tog inte många timmar!) hade hon fått till den här sjalen. Mönstret är samma som jag brukar göra, 4 räta varv, öka 1m i var sida, sen 2 hålvarv.
Därefter börjades det med en halsduk, då flödade kreativiteten skall ni veta, räta, aviga, hålvarv och färgbyten om vartannat, kommer bli fin! Dottern kommer bli så glad!

 Lite annat än stickade gjorde vi, kantarellplock hanns med. Löken köpte vi...

Massor av slånbär fanns det, vad kan man göra med dem tänkte vi? Inte äta dem som de är i alla fall, kan meddela att smaken är "kärv", ni behöver inte smaka... Då kom vi på att slånbärslikör är ju gott, så fram med hundbajspåsarna och plocka! Blir spännande att se hur likören blir, mina bär är fortfarande kvar i frysen, fortsättning följer...

Ni undrar kanske om jag bara suttit och tittat när E stickat? Inte då, jag har börjat sticka en kofta till dottern. Tyvärr fick jag ingen bild, återkommer om detta! Armen gör sig dock påmind, så jag tar det väldigt lungt med stickandet...

Ha en trevlig kväll! Linda

1 kommentar:

  1. Blir avis på kantarellerna... Förhoppningsvis kan jag visa såna bilder också i början av september!

    SvaraRadera