onsdag 10 augusti 2011

Loppislycka!

Jag tillhör de som både tror OCH vet att lycka inte ligger i prylar och pengar. Absolut inte! Men ibland kan kan man ju ändå känna någon form av lyckorus när man hittar något som man letat efter och dessutom till ett bra pris på loppis. Toppen. När det sen är så att pengarna går till behövande och man återanvänder sakerna då är det ju extra bra. Detta hände mig idag när jag sprang på en garnvinda på Röda korsets Kupan.
Här är den, dagens inköp!
 Herregud, vad glad jag är över denna. Nu är det slut med allt bök med att nysta upp garnet.
För tillfället har jag sammanstrålat med Föräldrarna på semester och inköpet kunde göras tack vare Moderns otroliga kom-i-håg (som jag saknar helt) och Faderns hököga (som jag också saknar när jag stimmar omkring och letar fynd). Detta trots att de inte egentligen inte delar mitt second hand/loppis-intresse fullt ut.
På tal om second hand måste jag få "mannekänga" för er och visa mitt bästa köp på länge. Jag är väldigt förtjust i klänningar och kjolar med lite gammaldags stil typ den danska serien Matador och Huset Elliot, ja 50 och 60-tal också.
 Då vill jag rekommendera Beyond Retro i Stockholm där jag fyndade denna klänningen. Fantastisk butik! Här kan man hitta det mesta till väldigt bra priser. MEN! Man måste ha gott om tid, tålamod och ett sällskap som delar intresset, för det tar tid att gå igenom allt.

Jag har även gjort en del inköp till min byteskompis Johanna.
Det är det som är i påsarna på bilden. Samt lite garn till mig förstås....
Hur skulle jag annars kunna testa min nya garnvinda?!
Trevlig kväll
Sarah






4 kommentarer:

  1. Jag vill åxå ha!!!!!! Igår satt jag med härvan runt mina fötter..... Idag hamnade den över en uppochnervänd frysväska..... JA man har ju inte älsklingen med sig överallt!!!!!
    Snygg klänning!

    SvaraRadera
  2. Ååh! Spännande! Nu börjar jag bli riktigt nyfiken!

    SvaraRadera
  3. Ohhh beautiful dress!!

    SvaraRadera
  4. Tomtan: Ja, men eller hur! Hur många gånger när man sitter med kramp i både knän och lår har man inte förbannat bristen på garnvinda! Men som sagt, nu är det ett minne blott....

    Johanna: Ja, äntligen har jag kommit till en del av Sverige där jag har hittat en viktig del av paketinnehållet. Ha tålamod med mig kära bytesvännina!

    Lorena: Thank You very much!

    SvaraRadera