söndag 7 augusti 2011

Näpp, vi har inte blivit en matblogg

Även om man kan tro´t....
Jajamän, semestern fortsätter och det är mer än lovligt nice! Jag har det så bra och blir så bortskämd av familj och vänner. Toppen säger jag!
De första dagarna tillbringades i lugn och ro på hemmaplan, sticka, sola och chilla. Perfekt. Det enda problemet var ju som vanligt - matlagningen....
Så då ringde jag till bästa storebror och bjöd in mig på middag där. Tre dagar i sträck!
Såhär kan det se ut då:
Ja, alltså för hans del, för min del ser det ut såhär:

Som sagt. Toppen var ordet.
Trevlig söndag från en
Sarah
som alltid är ytterst tacksam när hon bjuds på middag.....

3 kommentarer:

  1. De där verkade vara en bra idé!!!!! *ler*

    SvaraRadera
  2. Tanken är nog att man kan spinna, men du skulle kunna hänga på ändå, så ordnar vi spinndelen ;)

    Hör av dig när du är hemma igen så ser vi vad vi kan byta! :)

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni ser ut att ha det! Som svar på frågan om Haruni är ett bra förstagångsprojekt så tycker jag så här. Sjalmönster eller spetsmönster bygger på räta maskor, aviga maskor, olika sätt att sticka ihop maskor. Beskrivningar finns i regel i mönstret alternativt på nätet. Det är bara att köra igång. Man kan välja bland de flesta mönster tycker jag. Det ser alltid värre ut än det är! Jag tycker absolut att du kan börja med detta. Diagrammen ger en bra överblick över mönstret. Lycka till! Du kan ju alltid höra av dig om det kör ihop sig eller skicka ut en fråga på stickcaféet på FB.

    SvaraRadera