torsdag 8 december 2011

Handledsvärmare

I och med detta inlägg får ni vara med om en hyfsad skräll. Inte bara har jag gjort bägge handledsvärmarna helt klara, (och gett bort dom till den ömma modern).


Jag har också för första gången stickat något utan mönster.
Jajamän! Det är jag det!

Jag är så otroligt nöjd och stolt över mig själv så jag ska göra ett par egna också.
Men jag är ju inte sämre än att jag ska ändra på några detaljer. Nästa par ska jag sticka något längre vid fingrarna, sticka på några varv vid öppningen för tummen och jag ska INTE sticka stjärnan på insidan av handen. Det är bara för mycket overkill.


Icke att förglömma, allt garnet fanns i gömmorna, (otippat) det gråa är restgarn från ett par vantar och det vinröda är växtfärgat av farmodern.

Ha en riktigt bra torsdagkväll, unna er lite glögg vet´ja.
Sarah

3 kommentarer:

  1. Då fina! Du får skriva ner mönstret då!

    "min ledstjärna i stickvärlden" :) Du är ju gullig! Jag tror att jag kommer att behöva ha de provstickade innan julen 2015. Men när de är publicerade och klara så tänkte jag att det skulle finnas en rabatt-grej om man har köpt mössmönstret innan. Jag filar på det! Man måste ju ha ett kit!

    SvaraRadera
  2. Grattis till den skrällen! :-)
    Jättefina handledsvärmare!

    SvaraRadera