måndag 1 augusti 2011

Ännu en sak man knappt kan leva utan....

Köksvågen!
Vad gjorde jag innan jag hade den? Bara klappade garnet!? Nejnej, man ska väga det också.
Se bara här, hur många smårutor som helst.... Man kan väga en och en eller tio och tio. Jaaa, möjligheterna är verkligen oändliga. Skönt att man inte är en garnnörd i all fall! (Ironi ligger mig väldigt varmt om hjärtat, betänk det när ni läser mina inlägg - de kan te sig mer förståeliga då...)

Men anyhow, vågen är faktiskt riktigt bra, när man som jag har gjort ännu raid på balkongen och plockat fram ytterligare en filt som ligger på vänt.

Detta startade som ett "nödprojekt" förra sommaren, jag skulle iväg någonstans en kväll och hade inget som var socialt nog att ha med. Jag var dessutom strandad på ett ställe där det inte finns garn att införskaffa utom på den lokala Ica:n. Men vad gör man, nåt måste man ju lägga händerna på. Så det fick bli ett blandgarn, men just i filtsyfte gör det faktiskt inte mig så mycket, den blir inte fullt lika tung.

Så, lång historia kort. För att inte behöva köpa på mig för mycket av detta inte så tokroliga garn kom vågen fram. Väg små rutor - väg större rutor - väg de största. Räkna!
Å, det kan inte vara så krångligt tänker ni. Nej, men så har ni inte sett mitt mattebetyg heller...
Imorgon tar jag ledigt.

Trevlig måndag till Er
Sarah.

2 kommentarer:

  1. De är ordning på dej!!! Här köps det garn och sen får man köpa mer för man börjar på nått restgarnsgrej som bara blev för stor.....

    SvaraRadera
  2. Finessen med en blogg är ju att man kan verka ordentlig! :)

    SvaraRadera