måndag 22 augusti 2011

Plötsligt en dag händer det.....!

Ja, inte att jag vinner på Triss eller så.
Nej, skrällen var mer att jag lite spontant fick för mig att hålla middag med mat som JAG skulle fixa till.....


Alltså måste, bör man fixa till lite hemma.
Det blev ett uppdrag för Pynt- och Piffpatrullen.
Såhär i mellanmjölkens land fick sommaren möta hösten lite i smyg. Det är bra det, för lagom är väl ändå bäst...?

Det kan ju gärna se ut som om man svänger sig lite ledigt i köket då och då. Just i detta fallet verkar jag mest ge sken av att använda mig av galet stora mängder rödlök. 
Duka.
 Bör göras i mycket god tid eftersom man aldrig kan veta hur saker och ting kommer att avlöpa i köket.
Ju fler saker som är avklarade innan, desto bättre är det.

Piffa bord.
Inte helt avgörande för en middag men kan eventuellt hjälpa upp ett eller annat missöde. Kan också bli ett samtalsämne om de andra mot all förmodan skulle ta slut.
Fixa tilltugg.
Till fördrinken (ja, fördrink och fördrink, Rosévinet) bjöds det på ostkuber av parmesan, gorgonzola inrullad i lufttorkad skinka och det stora "måstet", Lantchips.
Detta serverades naturligtvis på mitt hemmabygge som tvärt emot alla förväntningar fortfarande håller.

Till huvudrätt serverades det Broccolisallad.
 Grundrecept (och en nyttigare variant) kommer från senaste numret av Iform. Jag freebasade dock lite med grönsakerna och ökade dessutom på mängden ost väsentligt!
Till detta dracks det rödpang, Zinfandel. Mumma.

Jorå´så´att. När man minst anar det.....
Trevligt var det också.
Sarah


3 kommentarer:

  1. Du kan ju bara du vill *ler*

    SvaraRadera
  2. Ja men eller hur! Det är så sant.

    SvaraRadera
  3. Visst kan det vara kul med en spontanmiddag ibland! Vi skall bjuda på en imorgon, så ikväll har jag förberett sisådär en 20 grillspett...

    Roligt att du vill vara med och fira/tävla hos mej! Ha det gott!

    SvaraRadera