tisdag 23 augusti 2011

E.T?

Ja, så var det ju då de där sk motorsågsvantarna...
(även om jag tänker på E.T när jag ser bilden) 
Jag fick en beställning av min arbetsgivare på tre par vantar som man kan ha under "skogsvantarna" eller om det kanske (och mer troligt) är några skyddshandskar. Vad vet jag? Tunna vantar i ull med tumme, pekfinger och de andra tre-i-ett skulle det vara i alla fall. Inget mönster! Vi vet ju alla vad jag tycker om att inte ha mönster. Inte alls!
Men jag gjorde några par för nåt år sen till honom och de dög tydligen så förhoppningsvis kommer dessa att göra detsamma. Men det är verkligen inga vackra skapelser och dessutom tycker jag att de är så trååååkiiigaa att sticka. Men han är snäll så vad gör man inte.
Så statusen just nu är:
Tre styck vänstervantar klara (ja, bortsett från tummarna då!)
Tre styck högervantar stickade upp till där jag delar för fingrarna.
Återigen ställs den eviga frågan, vad är problemet med att göra någonting helt klart?
Det är något för kommande generationer att forska i.
Ha en riktigt bra kväll, det är ni värda!
Sarah

1 kommentar: