måndag 15 augusti 2011

Inspirationstorka

För första gången på länge (om någonsin) så infann sig inte den där härliga känslan när något är klart.... Den där som gör att man känner sig lätt euforisk när man får lägga upp till något nytt. Den kom inte ens lite, inte ALLS faktiskt. 
DET, var däremot en helt ny känsla.
Jag har galet mycket fint garn som jag har fått i byten, men ingen inspiration alls. Jag har handlat garn på semestern, men det duger tydligen inte heller åt fröken just nu.

Så det fick till att bli något som alltid går åt, något som är smidigt att göra. (För tanken att inte ha något nytt på gång, DEN föresvävade mig inte alls, HUR skulle det se ut?!) Så det blev virkade ullvantar!
Smidigt som attan, bara fasta maskor. Detta är något som till och med jag virkar utan mönster....

Johanna, på måndag postar jag paketet. Det är nära nu...
Trevlig dag
Sarah

6 kommentarer:

  1. ta en vända i närmaste garnaffär...sätt deg och botanisera på Ravelry men tvinga inte fram lusten...då blir det bara jobbigt.

    SvaraRadera
  2. Det kan vara så ibland. När det infaller hos mig så kan jag påbörja 3-4 projekt på en dag men jag tröttnar direkt och byter. Då är det bättre att bara låta det vara. Jag har faktiskt infört nu att jag inte får påbörja ett nytt projekt samma dag som jag har avslutat ett annat.

    Jag hoppas att du får ner ditt mönster på papper. Det hade varit kul att se det!

    SvaraRadera
  3. MAn kan inte ligga på topp jämt!!!! De bara är så!

    SvaraRadera
  4. Åh, Sarah! Då ska jag bevaka postlådan den närmsta tiden! Spännande spännande!

    Nu när jag går hemma och skrotar/vilar/laddar upp, så har jag hittat ett mönster som skulle varit med i ditt paket. Ska försöka få iväg det snart. Garnet du fick av mig kommer inte att räcka men du har kanske ngt annat i gömmorna! Kanske nyinspiration!

    SvaraRadera
  5. Det blir fint!
    Tack för peppingen :-)

    SvaraRadera
  6. Mary-Ann; Ja, Ravelry verkar ju vara en räddare i nöden. Jag måste verkligen ge det lite tid, för jag tycker att det är svårt att "hitta"....

    Maria; Ja, inget ont som inte har gott med sig. Jag har plockat fram det en ufo:t efter det andra nu.

    Johanna; Spännande!

    Tomtan: Sant!

    Emma: Du fixar´t!

    SvaraRadera