fredag 22 juli 2011

Något för Unibet eller Svenska Spel kanske?

Ja, vad säger man; Världsklass eller? Här ska köpas lotter idag!
Kvistade iväg på förmiddagen för att försöka få tag i mer garn till koftan.

Tro det eller ej, men det fanns samma färgbad så det är en nöjd Sarah som glatt virkar vidare. Vad är oddsen för att man har den turen? Kanske kunde vara något för spelbolagen....? (Ja, eller inte)

Jag tog tag i de bägge halvfärdiga vantarna från i vintras och har faktiskt varit förvånansvärt tapper.

På de här såg jag att jag slarvat med mönstret inne i handen, men tänk att jag struntar i det faktiskt!
Bilden visar ju inte heller avsaknaden av tumme. Tänk att det alltid ska vara så hopplöst att hitta kraft för att sticka tummar. Eller är det bara jag som har mer eller mindre drösvis med tumlösa vantar?

Nästa par är ett restgarnsprojekt i Lovikka. Där la jag av mitt i vanten (inte helt ovanligt) när jag sedan började rakt av igen så blev det ju inte så särskilt bra. Jag vet ju att det syns om det har "legat" till sig. Men tänkte jag hurtigt, "det är ju jag som ska ha dom så det är inte hela världen".  -Nej, det hade det inte varit om de hade varit lika breda HELA vägen upp.....
Så det blir till att repa upp.

Men nu har jag många timmars Golf att följa på tv:n så jag tror jag hinner klart åtminstone ett par. Sen, senare ikväll är jag utbjuden på middag. Jo, jag tackar! Bra initiativ av bästa bloggväninnan tycker jag.
Kom i håg fredagsmys gott folk,
det gör vi.
Sarah




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar