fredag 19 augusti 2011

Förr eller senare blir det vinter.....

Japp, oavsett vad man tycker om vintern så kommer den att komma till oss.
Då är i alla fall JAG redo!
Nu är alla tummar på plats och jag har fäst alla trådarna. Eventuella broderier får faktiskt vänta. (Och i och med att det får "vänta" så kommer det troligtvis inte att bli några alls....) Så´n är jag!
Vantarna är virkade i Gestals Naturgarn soft.
Fasta maskor i lagom mängd runt handleden och sen när man tycker att det passar, gör ett hål för tummen, när sedan vanten är tillräckligt lång då är det bara att göra intagningar.
Plättlätt även för en ovan virkare.

Rejäla och täta, men de brukar mjukna och bli lite mer följsamma efter användning.

Här är det så grått och eländigt väder idag så jag byter nog ut Rosévinet ut mot Irish Coffee tror jag bestämt.
Trevlig fredag till er alla
Sarah





2 kommentarer:

  1. Rätta takter!!!!! *ler*
    Å vackra vantar!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina vantar du gjort Sarah! Ville bara visa att jag är vid liv, har inte varit så flitig med bloggandet senaste tiden... När nya datorn är installerad ska det bli ändring, jag lovar! Ha en trevlig kväll, här vankas en god köttbit, nyplockade, gräddstuvade kantareller, rödvinssås och sparrispotatis! Linda

    SvaraRadera