lördag 13 augusti 2011

Färdig!

Igår blev den färdig, den virkade sjalen som jag började på här. Det måste vara personligt rekord i produktionstid för att vara mig.
Den är virkad i två olika garner, dels Ranco Multy från Araucania (hoppas att namnet blev rätt),
som jag vann i en utlottning hos Garnfröken

dels ett växtfärgat ullgarn som farmor har färgat. Något stickigt, men jag lider inte så mycket av det.
Runt kanten virkade jag någon sorts form av volangkant i ett mohairgarn som också fanns hemma.

Blogger!!!!
Trådfästning är avklarad och sjalen är namnad och klar. Jag är nöjd!!
 Ha en härlig lördag go´ vänner
Sarah

PS.
En fråga från en okunning.
 Under inläggen finns det ju något som heter "Länkar till det här inlägget", de gånger som det finns länkar där; vad har jag gjort då? Eller hur hamnar de där?

4 kommentarer:

  1. Åh så tjusig!

    Om jag har fattat det rätt så är det andra som kan välja att länka till ditt inlägg, eller länka från ditt inlägg till sin blogg, beroende hur man ser det.. så det är andra som lägger till de länkarna! Tror jag alltså :-D

    SvaraRadera
  2. Tack! Då har inte jag varit och grejat med nåt som jag inte behärskar då.

    SvaraRadera