söndag 1 maj 2011

Får jag lov att presentera - Evighetsfilten!

 Ja. Här är den då till sist. Ca ett kilo filt!  Alla trådar är fästa. Alla rutor är omsorgsfullt ihopsydda med många, många, små, små stygn.
Den har ju inte producerats med någon direkt effektivitet, det kan jag lova. Men från start till till mål ca 7år!
Eftersom jag nästan aldrig färdigställer såhär stora projekt så var det en helt ny känsla för mig. En alldeles UNDERBAR sådan dessutom. Jag är så sjukt stolt och nöjd så det går nog inte ens att beskriva med ord.
Däremot kan jag känna att filten förtjänade ett bättre öde än att förevigas med mobilkamera. Men det är så det är i detta hemmet.


Den är virkad i Sju Bröder, med virknål 3,5.
Vill ni se något ganska otroligt vad det gäller temat filtar, så ta då och kolla in här i morgon.
Sarah.

4 kommentarer:

  1. Den blev verkligen vacker :-) Och passar som hand i handske på din soffa!

    SvaraRadera
  2. Den blev riktigt snygg!!!!! Den ska du vara stolt över!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket. Jag är verkligen glad att den äntligen är färdig.
    Sarah

    SvaraRadera