fredag 18 februari 2011

Nya försök

När jag väl hittar något som är roligt att göra och som dessutom till och med färdigställs, då är det lätt att jag går bananas på just den prylen. Nu har det varit virkade vantar ett tag. Det är extra roligt eftersom jag inte trodde att jag kunde virka. Jag blev inspirerad av denna boken.


Det var tydligen inte fel på tekniken. Jag vet det nu!

 Nu tryter tålamodet duktigt så ni får hålla tillgodo med en bild som är uppochner. Boken är i alla fall rolig läsning och innehåller lätta mönster för en nybörjare.

Jaja, vad säger man???
 Mitt första par virkade jag i Naturgarn Soft från Gestal och "toppade" med Puddel från Drops. Jag har använt virknål nr 5, då blir dom täta och fina. Och varma! Sarah.

ÄNTLIGEN RÄTT HÅLL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar