torsdag 19 maj 2011

DIY

I ett tidigare inlägg skrev jag om loppisinköpen som förr eller senare kommer till pass. Nu har det gjort det hos mig.
Perfektion är inte alltid ett ledord hos mig, ibland är det lite mer "tjosanhoppsan" när jag skapar. Undantaget stickning och virkning. Hmm, märkligt det där att det kan skilja så. Men det är väl något för vetenskapen att forska i, vad vet jag? Jag bara gasar!

Lite tallrikar och väl valda snaps och avecglas, så är jag igång.
Det skulle i alla fall bli ett våningsfat och så blev det, om än lite snett. Men det ska väl synas att det är hemgjort?
Jag gjorde "modell mindre" med bara assietter i olika storlekar, mest för att kunna ha godis på.

Men samtidigt bakade jag sirapssnitt som fick modella och det funkade också.
Jag kan även nämna att kakorna blev sjukt goda! Så för att summera så är jag nöjd.
I morgon är det fredag gott folk.
Ha det,
Sarah.


5 kommentarer:

  1. Underbart, härligt!!! Kreativt och inspirerande :)

    SvaraRadera
  2. Idag är det fredag!!!!!!
    Vilket häftigt fat! Blir så imponerad av folk som ser något nytt i något annat. Jag har inte tillräcklig fantasi....

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att bli bjuden på godis från det fatet! Linda

    SvaraRadera
  4. Fy vad snyggt och vilket bra idé, snygge kakfat i nivåer är ju svindyra. Vad för lim har du använt?

    SvaraRadera
  5. Limmet är köpt på Panduro och är ett universallim.
    Sarah

    SvaraRadera