lördag 9 juli 2011

Österlen

Här kommer en liten sammanfattning av några alldeles fantastiska dagar nere på Österlen.
Alla bilder är fotade med mobilkamera så kvalitén lämnar lite att önska.
I trädgården hos familjen L blommade det för fullt.
Finfina pioner


Det är väldigt fint med alla olika färger.
Sen var det dags för en promenad vid stranden.
Just då befann vi oss här.

Härligt blått vatten.

Och en minst sagt klarblå himmel.


Efter promenaden var vi faktiskt värda lite gott.

Och inte så lite heller....
På morgonenpromenaden dagen efter så hittade jag och mamma lite stickgrafitti,
vilket var något som de var väldigt flitiga med nere i Skåne.
Eftersom vi hade fått upp ångan med promenader så var det lika bra att hänga i när man hade farten uppe så då var det dags för en rejäl cykeltur.
Den tog oss in till Simrishamn
där det var otroligt fina gator och hus,
till och med gatskyltarna var något utöver det vanliga!
Även här pyntade man med jättefina stickningar,
Inga hafsverk här inte.

Sen bar det av hemåt igen.
Snabb och kort reserapport från ett fantastiskt Österlen, som hade så mycket att erbjuda, främst tack vare att våra värdar familjen L hade så mycket alternativ på aktiviter.
Stort tack för trevliga dagar.

Njut av lördagen,
Sarah.


3 kommentarer:

  1. För ett par år sedan var jag och semestrade på Österlen. Det är ju så vackert och man kan nästan tro att man inte är i Sverige...

    SvaraRadera
  2. Åå nu fick jag Skånelängtan!

    SvaraRadera
  3. Renee: Ja men visst är det! Sverige är fantastiskt! Just nu är jag hemkommen från Dalarna och där är det ju lika fint fast på sitt vis.
    Ulrica: Jag förstår det, hos mig är den nyväckt men kommer nog alltid att finnas där.

    SvaraRadera