måndag 4 juli 2011

Lite händer det allt

Jag passade på att fynda Eskimo på förra Dropsrean, som så många andra kanske? Min tanke var att jag skulle virka en kofta, typ Odd Molly. Ja, det går knappt att kalla den för något annat för likheten är ju faktiskt slående! Eftersom virkning hör till avdelningen svagheter så var jag tveksam till hela grejen. Men med tungan rätt i mun och lite eftertanke så är ett mönster med fasta maskor ingen match. (Ännu! Det här kanske jag får äta upp)

Här är i alla fall bakstycket färdigt och jag har börjat på ena framstycket. Jag hoppas att "bubblorna" försvinner efter någon form av blockning. Och trots att det är stor virknål så tar det allt lite tid ändå.
Mönstret är från Garnstudio och det hittar du här.

För er som inte hann lyssna på Mark Levengood som sommarpratare så kan jag varmt rekommendera detta. Kanonroligt.
Trevlig måndag på er alla
Sarah

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en Odd Molly-look-a-like. Se superfint ut! Jag har för länge sedan skrivit ut det mönstret och det här. En mix av de två är precis vad Odd Mollys Grandma Coat ser ut som tycker jag.

    SvaraRadera
  2. En sådan kofta hade jag också velat ha! De är ju jättefina! Tack för kommentaren föresten!

    SvaraRadera