måndag 18 juli 2011

En släng av virkarm......


Jag kämpar på flitigt med virkandet just nu, såpass flitigt att det rent fysiskt gör sig påmint. Men eftersom jag har en alldeles fantastisk lugn och skön dag på balkongen så kan jag ju inte bara sitta och rulla tummarna. Det duger ju inte, HUR skulle det se ut....?
Som vanligt är fikabrickan framme och datorn står i knät.  Hörnan är "inboad" och jag har spridit ut garn och tillbehör i en såndär behaglig röra.
Idag har jag lyssnat ikapp på några sommarpratare som jag har missat, även kollat på NRK:s Nett-tv. Jag kan varmt rekomendera dokumentärserien "Der ingen skulle tru att nokon kunde bu".
(Serien har gått i omgångar på Svt)
Spännande personer, inressanta livsval och framför allt otroligt vackra bilder.

Eftersom virkningen måste vila lite i omgångar letade jag fram lite undansstoppade projekt bl a två par väldigt "juliga" vantar. Ja, det känns lite udda att fixa med dom nu, men de blev ju tydligen inte klara till i vintras....
Personligen tycker jag att jag är duktig som inte drog igång något nytt utan grävde lite i gömmorna. Jag vill minnas att jag har nämnt något om ett tillkännagivande.
Som vanligt önskar jag er:
En fortsatt trevlig dag
Sarah

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken mysig balkong du har! Tänk va härligt när julvantarna är klara till den jul som kommer!

    SvaraRadera
  2. Ja, den lämpar sig perfekt för stickning.... I alla väder. Nästa projekt är att fixa till en fotpall till Linda så hon får sitta lika bekvämt som jag. För hörnan släpper jag inte gärna :)

    SvaraRadera
  3. Mysig balkong du har!
    Måste gå in på nrk och kolla på serien. Följde den då den gick på svt - underbara program, väl värda att se :)

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket. Igår hade Linda och jag en mycket trevlig kväll med middag och prat på den.
    Eller rättare sagt, jag pratade. Hon fick faktiskt lite gjort.

    SvaraRadera