torsdag 10 mars 2011

Dagens tema - UFO

Jaha, här är det, värsta ufo:t någonsin. Jag har börjat på den här koftan inte mindre än FYRA gånger. Så det vore väl själva den om det inte skulle bli fjärde gången gillt. Den har legat så länge mellan gångerna att jag har glömt vilken storlek det är, var jag har varit någonstans i mönstret osv, osv. Men nu känner jag mig riktigt peppad. Så nu har jag repat upp ännu en gång.....

Såhär kommer den att se ut

Den stickas i ett tunnt tunnt ullgarn, men det vägs upp av att man stickar på stickor nr 5.

Jag kan väl passa på och visa var en del av mina ufon "bor", jag nämnde nog på att jag hade tänkt ut en bra plats när jag beställde mitt sideboard.

Såhär blev det, lagom lätt åtkommligt och lagom synligt...
Så här samlas nu en liten liten del av garnlagret och pågående stickningar.
Jag kan ärligt säga att hyllan nu är betydligt med proppfull än när jag fotade...
Trevlig torsdag
Sarah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar