torsdag 24 mars 2011

Baka, baka liten kaka....

Jag är inte särskilt intresserad av vare sig matlagning eller bakning. Men jag är däremot väldigt intresserad av att äta gott och gärna sött också!
Så ibland får man bita ihop och ta en sväng i köket. Jag halkade in på den här sidan av en ren slump men har redan testat flera recept.


Just detta är banancupcakes, receptet hittar du här, fast jag fuskade lite och hoppade över frostingen och ringlade bara smält choklad uppe. Jag testade att smälta mörk choklad med apelsinsmak. Kanongott!


Bara för att det skulle bli roligare att baka så tänkte jag att jag behövde ett fint förkläde. Helst lite retro. Och se vad jag hittade!

Ett sånt snajsigt förkläde med knappar bak och en lite ficka fram. Precis ett sådant som Mormor K hade när jag var liten.
Detta hittade jag på denna bloggen de har också en shop med handplockade prylar. Väl värt ett besök.
I morgon är det fredag.....
Fortsatt trevlig dag
Sarah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar