lördag 19 mars 2011

Gästinlägg

Jag nämnde ju på att Mamman också hade lockats med in i garnvärlden. Hon stickade förr,  när "alla" stickade förra gången, då på 80-talet någongång. Sen har detta vilat, tills nu!
En sjal skulle det bli, så på Garnverket inhandlades det ett underbart rosa ullgarn. (Jag kommer inte ihåg vad det hette.)
Sen drogs det igång ivrigt påhejad av mig och jag skulle ju coacha....
Bara för att göra det så enkelt som möjligt så valde vi helt vanlig rätstickning.
Bilden ovan visar när sjalen kom hem till mig för avmaskning och piffning.
Då inser jag att den är alldeles för liten. Ringer upp Mamman och talar om fakta och att hon får repa upp och sticka om. Vilket också gjordes. Tappert tycker jag.

Så för att få den lite större så lade vi till lite hålvarv och det funkade fint.
Sen virkades det på två varv av Colinette Giotto.

Här är det färdiga resultatet

Trevlig Lördag.
Sarah 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar