torsdag 14 april 2011

Nya friska tag!

Garnet som jag köpte hos astrid hann ju inte direkt svalna när jag kom hem med det. Jag är med andra ord i full gång med min kavajkofta. Jag började genast att virka några mormorsrutor till framstycket, bara för att kolla hur det blev. Här är det ju lätt att den observanta läsaren tänker: "Men som hon gnäller om rutor till filten och så går hon och börjar på en kofta med rutor på?!" (Ja, vad kan jag säga, outgrundliga vägar och ingen vet var haren har sin gång, och allt det där. )
Sen fegade jag ut lite på randningen och kör en lite mer diskret variant. Bara det här att det är färger på ett klädesplagg är både något nytt och något stort för mig. För det har visat sig att allt inte måste vara svart. 
Men vet ni vad?! Det känns som om den här faktiskt kommer att bli färdig! Eller ja, vi får väl se. Det har ju hänt att jag har haft fel förut....

Annars rullar det på med filten, det är som sagt bara att bita ihop. Man får dra i gång en bra deckare i Mp3an och kamela på. För nu är jag övertygad om att jag kommer att bli nöjd med den. Halva ligger redan på plats.
Trevlig Torsdag
Sarah


1 kommentar:

  1. Nu är tävlingen avgjord! Livet kom emellan igår, men nu har jag och ungarna haft dragning!

    http://virkaholic.blogspot.com/2011/04/winner.html

    SvaraRadera