fredag 8 april 2011

Fredagsmys.....

Jag är verkligen ingen fena i köket men jag försöker ibland och det funkar skapligt. För att vara på den säkra sidan när jag ska dela med mig av recept så tar jag ett väl beprövat sådant. Detta har jag fått av Linda och hon har fått det i sin tur av sin farmor. Så det är bakat och testat många gånger. Jag har dessutom aldrig misslyckats med det, så ni kan tro att det är kassaskåpssäkert.


1 kkp Strösocker
1 kkp Mjöl
1 msk Kakao
1 msk Vaniljsocker
1 tsk Bakpulver
1 Ägg som knäcks i kkp och fyll upp till kanten med Vispgrädde
Rör ihop alltsamman och häll upp i muffinsformar.
(Jag brukar göra satsen x 2, det tycker jag är lagom.)

(De brukar bli rätt höga så fyll inte formarna för mycket)
Grädda i ca 12-15 min, 175-200 grader.

Ha en riktigt härlig fredag
Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar