onsdag 6 april 2011

Det finns garnbutiker och sen finns det GARNBUTIKER

Igår hade jag nog ett Halleluja moment, åtminstone var jag nog så nära man kan komma....
Lyckliga alla garnfantaster som bor i Jönköping och kan handla sitt garn på Garnshopen astrid!
Denna butik som jag bara har hört talas om, den hade jag nöjet, det stora nöjet att få besöka igår.
Visst, jag hade bara hört gott om butiken och ägarinnan. Bara positivt. Men är man en Sarah som jag, så är man skeptisk till vad andra säger, ifrågasätter gärna om det verkligen kan vara SÅ bra och vill helst bilda sig en egen uppfattning (ibland mot bättre vetande) innan man tror på vad någon annan säger.

Så jag gick in i butiken med i stort sett inga förväntningar alls....

Ojojoj! Vilken total garnlycka!
Fina modeller, vackra garner, roliga garner, ljuvliga färger och festliga knappar.
Jag skulle kunna hålla på länge med superlativen, men kort sagt, har ni vägarna förbi Jönköping så är det definitivt värt ett stopp.

Jag behövde komplettera garn till ett tidigare "felköp", det har legat i några år och det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Så jag kollade in hemsidan och hittade den här koftan och tänkte att "felköpsgarnet" nog går att använda här. (Kom nu ihåg att jag är slav under mönster)

Mycket riktigt! Hon snodde fram några olika garnalternativ och färger i ett nafs och saken var biff.


Så här ligger nu det senaste inköpet, och jag kan lova er att jag var igång samma sekund som jag kom innanför dörren. Gissa om montering av mormorsrutor känns oaktuell!
Tilläggas kan att hon gör mönstren själv. (Är nästan 100 iaf, rätta mig gärna om jag har fel)


Så i den garnyra som rådde så föll det sig inte sämre än att Mamman också gjorde ett inköp.

Det fick bli en sjal till helt enkelt.

En somrig blåturkos historia.
Sammanfattning: Underbar butik med kanonservice.
Sarah



1 kommentar:

  1. Man kan verkligen förlora sig i handarbetsbutiker och tygbutiker med. Fina garn, vackra färgkombinationer..ser fram emot att se resultatet :-)

    SvaraRadera