måndag 3 oktober 2011

Vantproduktionen fortgår.......


Jag har fått förfrågningar om att eventuellt vara med och ställa ut på julmarknader, så vantproduktionen har ju inte minskat direkt. Här är en liten trave som ska pyntas och piffas. Mitt mål är att inte två stycken skulle bli likadana, men jag tror att jag får släppa lite på den idén. Min fantasi har faktiskt gränser även om det finns de som påstår motsatsen.....
För till tillfället varvas vantarna med raggisar och handledsvärmare. Jag försöker dessutom knåpa ihop ett eget mönster på de sistnämnda. Vi får väl se hur det går?

Helgen tillbringades ju som sagt på Skördefesten på Öland

och där kunde man  fika på en smarrig bakelse, som av en händelse såg ut som en pumpa....

Men lite tid blev det över till att virka, så jag startade upp ett restgarnsprojekt. Att jag startade något nytt är ju inte särskilt otippat men att jag drog igång utan mönster, det är allt en skräll det!

Det är INTE jag! Det är Blogger!!!!
Finfina karamelliga färger som ska bli en löskrage, inte så våldsamt avancerat utan bara randig och med stolpgrupper.

Ha en bra måndag
Sarah



5 kommentarer:

  1. Nog kommer du att få till en massa olika vantar!!!!
    Lee Child har varit min favorit läääänge. *ler*

    SvaraRadera
  2. Nog kommer du att få till en massa olika vantar!!!!
    Lee Child har varit min favorit läääänge. *ler*

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med skördefest!! Dina vantar ser jätte fina ut! =)

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig bakelse! :)

    tack för din hälsning hos mig! Jag tycker det är så kul att byta header och har tänkt att den får följa årets gång- det blir väl byte ca 1 gång i månaden skulle jag tro :)

    SvaraRadera
  5. Kul med marknad!
    Till jul tycker jag att det är extra roligt.
    Folk behöver ju julklappar och handgjort är ju aldrig fel!
    Ska själv snart sätta igång med lite Lovikkavantar.
    Längtar så till lägret!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera