söndag 23 oktober 2011

Kärleksknutar

Eftersom jag inte reder ut att sticka mönstersjalar ska jag försöka mig på att virka en sjal istället. Fick tips om sjal virkad i Kärleksknutar, den blir jättefin. Mönster finns här: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=95&d_id=20&lang=se

Tänkte virka den i cerise Cotton Viscose med rosafärgat bandgarn runt. Lovar bild! I mitt huvud är sjalen jättefin, får se hur den tar sig ut live...

Rapport kommer! Ska bara virka klart sonens mössa först innan jag ytterliggare(!) drar igång en sjal, för det är ju roligare att dra igång nåt nytt än avsluta något påbörjat...

Trevlig söndag!
Linda

3 kommentarer:

  1. Ser fram emot rapporten, har sneglat på den där men inte vågat mig på kärleksknutarna eftersom jag inte känner mig så hemma på virkning... :)

    SvaraRadera
  2. *skrattar gott* Ja det där om att det är roligare att starta upp än att avsluta känner jag väldigt väl igen!

    Ska bli spännande och se sjalen!

    Ha det fint!

    SvaraRadera