tisdag 11 oktober 2011

Ett ryck på ett UFO

Ja, efter några sorger och ännu fler bedrövelser med Odd Molly look-a-liken så har den nu legat till sig så pass länge att det var dags att bita ihop och försöka komma vidare.
Det sista motlutet var ju när jag insåg att armarna var för trånga (efter att jag redan hade gjort om dom en gång). Då lurade jag lite på hur jag skulle kunna "komma undan" på något smidigt sätt utan att behöva göra om dom ännu en gång.

Så jag fuskade helt enkelt ihop en egen lösning (jag har tydligen verkligen kommit loss när det gäller att inte följa mönster. Good for me!)
Jag virkade ihop armen samtidigt som jag skarvade med ett par varv med fasta maskor och vips så var de perfekta i storleken. Personligen tycker jag inte att det ser så knasigt ut och det sitter ju dessutom på undersidan av armen så jag är nöjd med denna lösningen.

Mitt mål var ju att ha koftan klar till midsommar, men jag sa ju aldrig vilket år, så med lite vilja och tur så firar jag kanske midsommar i min finfina kofta trots allt?!
Trevlig dag,
Sarah

2 kommentarer:

  1. Alldeles rätt!!!! MAn ska inte säga vilket år *ler*
    Tyckte det där blev en riktigt snygg lösning!

    SvaraRadera
  2. Den blir nog jättefin! Spännande att se den färdig...
    Du undrade ju vad jag jobbar med...
    Jag är utbildad skogstekniker och vi har eget företag i skogsbranchen (gubben har samma yrke).
    Vi gör alla möjliga updrag åt skogsbolag, LRF, skogsägareföreningar, privatpersoner mm.
    Det är alla sorters inventeringar, avverkningsplaneringar, taxeringar, skogspruksplaner, underlag till värderingar mm.
    Är ute mycket som du förstår.
    Hoppas du blev lite klokare...
    Ha en bra dag!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera