söndag 30 oktober 2011

Garnkontot står på plus

 I förra veckan när jag surfade runt och kollade in allt fint som produceras runt omkring i landet (ja, även utanför rikets gränser också), så fick jag syn på ett mycket intressant inlägg hos Skapa och inreda. Hon skrev om en materialsats till tovade vantar med broderier som man kan köpa hos Fingerfärda. För 150kr får man beskrivning, 5 dockor broderigarn (i valfria färger), nål och inspirationsfoto till broderiet. Om  man köper ytterligare 1 hg garn för 85:-  räcker det till totalt 3 par vantar. 

Bilden är lånad från Fingerfärdas hemsida,
så ni får hålla tillgodo med den lilla, lilla storleken

Naturligtvis skulle ju jag och min ständiga vapendragare Linda ha varsitt sådant kit. Jag valde grå som bottenfärg och Linda tog röd. Nu ska vi bara försöka få till lite tid att faktiskt göra vantarna också....
Som sagt: saldot på garnkontot ökar.
Trevlig dag
Sarah 

2 kommentarer:

  1. Ajja bajja! Eller? Jag har köpstopp. Igen. Lika bra det, jag har garn så jag skulle kunna drunkna i det. :S

    SvaraRadera
  2. Jag brukar sticka sådana vantar av div. restgarner och sen brodera på dem. Det är roligt att brodera på vantar, de blir så fina! :)

    SvaraRadera