lördag 18 juni 2011

Min dräng hade också.... osv

För ett tag sedan fick jag på avstånd se en tjej som hade en så fantastiskt fin sjal på sig. Jag tog lite sats för att berömma den (och kolla in den närmre) men detta var på en järnvägsstation och jag kunde snabbt konstatera att hon verkade ha mer tider att passa än jag... Men detta till trots så gav jag inte upp utan fick lite hjälp på traven framförallt av Virk-Pia på mönster till vad jag sökte. Det skulle bli virkade blommor fast med kvadratisk kant runt om. Eller om man vill; mormorsruta med blomma mitt i.
Eftersom jag är hopplöst kass på att läsa virkbeskrivningar och gärna väljer en enklare och lättare väg ur problem så bad jag helt enkelt Linda!
Så hon virkade på utav bara attan! Vi konstaterade att rutan tog sin modiga tid, väldigt mycket tid t o m.
Linda sa sedan på ett väldigt fint sätt att: Nja, frågan är om detta är något för dig Sarah.

Njä, det kanske det inte är, inte just nu i alla fall. Det hade blivit en väldans snajsig sjal i slutändan, men det kanske kan bli en annan gång.
Men jag lät mig inte nedslås över ett projekt som lades ner redan innan jag börjat på det. Nähej då!
Jag har så många andra. Förresten, det jag skrev i mitt tidigare inlägg om att hålla summan konstant. Glöm det! Här är det redan påbörjat annat. ( Vad trodde jag egentligen?)
Ha en härlig Lördag
Sarah


1 kommentar: