tisdag 28 juni 2011

Stressigt med semester....?

Det är nästan ofattbart hur lite man kan få gjort, när man faktiskt inte har särskilt mycket att göra. Med andra ord: det är fortfarande inte uppackat från Midsommarresan och i morgon bär det av igen! Det börjar bli läge att tömma väskan.
Nu ska jag inte skylla på något eller någon, för jag har helt enkelt PRIORITERAT roligare saker, såsom att läsa ikapp de trehundra inläggen (är fortfarande inte klar) och det är ju inte så att det står still och väntar in mig. Nehejdå, det ökar på i en rasande fart. Fast det är ju faktiskt bara kul! Men nu har jag lagt upp en plan inför kvällen för att jag inte ska fastna helt framför datorn. Läsa X antal inlägg - göra lite nytta, osv osv.
Det har heller inte blivit så jättemycket skapat, jag har börjat på en kofta (kommer inte ens ihåg om jag har nämnt på den innan) och faktiskt kommit en bit men saknar för tillfället foton.
På tal om foton, jag hade tänkt att visa lite av midsommar (jag också) men eftersom jag har valt att inte dela med mig så mycket av mig själv och mitt liv utöver handarbetet på bloggen så fanns det inga kort utan partyprissarnas ansikten på, så detta var det enda som blev.
Jag fick förtroendet att baka tårta, något som skedde för första gången i mitt liv. Så jag gjorde en egen version av mormors goda jordgubbstårta. För att kompensera att jag fuskade och köpte färdiga sockerkakor så gjorde jag RIKTIGT MYCKET fyllning. Fyllningen består av vispad grädde med strösocker i (efter behag) och mosade jordgubbar som sedan vänds ner i grädden. Mumma! Sen för att göra saken så enkel som möjligt så hade jag det runtom och mellan bägge lagren.
Till saken hör att om jordgubbarna inte hade varit så goda så skulle hela översidan varit täckt av dom, men bagerskan åt lite för många under skapandet så jag/hon fick fylla ut med maränger!
Jag tar bloggledigt och önskar er en riktigt skön vecka.
Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar