söndag 19 juni 2011

Gott & Nyttigt Knäckebröd

Eftersom jag tagit en ordentlig paus i handarbetandet (förutom häromkvällen när jag slet med blomman till Sarahs eventuella sjal som aldrig kommer att bli) så passar jag på att baka lite. Detta receptet på ett fantastiskt gott knäckebröd har jag fått av en väninna. Jag vet faktiskt inte varifrån det kommer från början. Jag kan varmt rekommendera er att baka detta, alla som smakat knäckebrödet har varit lika lyriska som jag! Passar t ex som drinktilltugg med salami och brieost på!

Blanda 2 dl majsmjöl
1 dl sesamfrön
1 dl solroskärnor
½dl krossade linfrön
½tsk salt
½dl olja
2½dl kokande vatten

Blanda allt och bre ut på bakplåtspapper. Dela i rutor, strö över flingsalt.
Grädda i 150grader i 1 timme, låt svalna och njut!

Passar mycket bra till midsommarmaten!

Lycka till med bakningen
Linda


3 kommentarer:

  1. Tack för fint recept! Jag har använt ett liknande, tidigare, med något sämre resultat. Jag bakade 2 satser till mitt födelsedagskalas igår och alla älskade dessa små knäckebröd.
    Tack igen!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det blev bra. Jag har själv inte testat att baka det, för jag får alltid lite av Linda när hon ändå gör till sig. Så bra har jag det!
    Sarah

    SvaraRadera