söndag 5 juni 2011

Motorsågsvantar och annat

Åh, jag har fått börja på ett nytt projekt! Äntligen! Det råder ju någon form av inköpsstopp i det här hemmet och det är inte alls så konstigt....Jag stökade runt i de gömmor som finns och hittade några nystan Noro i underbara färger, dessutom var alla i samma färgbad utan att vara inköpta vid samma tillfälle.
 Det vill till att ha matgjord i fickorna ibland.
 Så jag har bestämt mig för att sticka den här koftan. Återigen börjar jag på en kofta som stickas i rätstickning fast att jag tycker att det är rätt så trist. Men det är ett smidigt sticke tror jag. Det kommer nog att behövas om det fortsätter att vara så här varmt för jag funkar verkligen inte nu.
Jag lovade också att sticka "motorsågsvantar" till en bekant, så jag letade i gömmorna och hittade växtfärgat ullgarn som jag tyckte kunde passa för ändamålet. Friskt och frejdigt gasade jag på som vanligt, tills jag skulle göra intagen för avslut.
 JAHA! Jag kanske skulle kollat vilken storlek han har?!
Det är ju inte utan att jag kan tröttna lite på mig själv ibland. Jaja, det är inte hela världen, det är ju inget stort, avancerat projekt direkt, men ändå.

Sen, sist men inte minst. Koftan! Jag har lite trådar att fästa som syns. Men jag kommer att ta monteringen lite pö om pö för att inte bryta ihop fullständigt av tristess.
Åh, vad jag hoppas att den passar!
Fortsatt trevlig dag,
Sarah

1 kommentar:

  1. Nyfiken på hur koftan ser ut!!!!! Jag vinkade allt jag kunde *ler*

    SvaraRadera