fredag 7 september 2012

Jag och En man som heter Ove

När någon säger till mig att jag bara MÅSTE läsa en bok eller bara MÅSTE se en film kan jag lätt bli Kärringa Motvalls. Näst intill obstinat. Jag gillar inte när jag måste göra som andra eller tycka som "alla andra" innan jag ens vet att boken/filmen finns.
 Sen brukar det ju i och för sig sluta med att jag både läser boken och dessutom gillar den, så det där ovanstående är inget karaktärsdrag som jag är tokstolt över......
 
Nu hoppas jag att ni inte är som undertecknad när det gäller  dessa "- du måsten". För nu säger jag att ni bara måste läsa
En man som ove fredrik backman
 
En alldeles, alldeles underbar bok!
 Jag vet knappt hur jag ska beskriva den mer än att jag önskar att jag fick ha Ove och hans liv i hörlurarna i många många år. Det är nästan så att jag funderar på att lyssna om den nu på direkten.
En bok med skratt och tårar, glädje och sorg, hopp och förtvivlan och mitt i allt detta, Ove.
  Bor man dessutom i ett radhusområde eller i en bostadsrättsförening, ja då är igenkänningsfaktorn hög.
Min favoritbok all time high!
 
Ja, vad mer kan jag säga?
Läs den!
Bara gör´t!
 
Trevlig helg,
Sarah,
(som saknar Oves sällskap djupt och innerligt alla redan).
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej! tack för din uppmuntrande kommentar hos mig, nu ska jag väl också kunna vinna någon gång i kampen om bokstäverna, Karin

    SvaraRadera