lördag 22 september 2012

Drinkbricka för mindre kalas

Inspirerad av 1000 idéer och en fröken (svårt inspirerad ) och hennes förvandling av loppisfynd ville jag ju också testa. Hennes grej är att hitta det där speciella och sedan ge det en förvandling med sprayflaskan. Hon gör så snygga saker så det nästan är lite galet.
 

 
Så bland annat gav jag mig på en trären ljusstake och en liten bricka med några år på nacken. Här glömde jag att ta kort med den vanliga kameran, vilket hade varit mycket bättre än Retrocam i det här fallet. Men brickan var ljusgul, rätt sliten i färgen och motivet under glas hade släppt här och där.
 

 
Så när jag med mycket stor försiktighet tog bort botten så var det utfyllt med läskpapper och lite tidningsklipp. Från 1927!!!
Jahapp, några år på nacken var det ja.
 
 
Men tyvärr, jag ville jag inte ha brickan som den var. Jag ville verkligen fixa till den.
 
 
Så med lite sprayfärg och en liten bit av min sovrumstapet blev den alldeles perfekt för två skumpaglas.
Och ja, pappret från förr lade jag tillbaka i ramen till nästa ägare.
 
Trevlig helg,
Sarah
 

3 kommentarer:

  1. Så fin den blev och v a läckert med papperen i från 1927! Där fick du ju brickan daterad! Du skulle kanske lagt i nåt tidningspapper från idag också till nästa ägare!

    SvaraRadera
  2. Hej! Om du tittar in till mej har jag en utmärkelse till dej.Kram sytanten

    SvaraRadera