fredag 3 februari 2012

Tips från inredningscoachen

Jag fick ett tips idag på hur man kan få lite extra lång glädje av sina tulpaner även om de har vissnat och börjat tappa bladen. Skaka av alla blad och lägg dom i en skål, på ett fat eller som jag gjorde, i min gamla adventsljusstake.

Ni som varit med oss ett tag vet ju att både Linda och jag bloggar med mobilkamera, därför är ju kvalitén bara sådär på bilderna. Så idag satsar jag på kvantitet istället för kvalitét.






Med detta önskar jag er en riktigt skön helg.
Sarah


3 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Det blev ju jättevackert! Ska prova det med mina nu utblommade tulpaner.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Du frågade lite om lapptäcke, och jag ska försöka svara :-)
    Man behöver inte sicksacka runt varje ruta, även om det finns de som gör det.
    Däremot är det ganska bra om man minskar styngdlängden, så det blir en tätare söm. Och så backa i början o slutet, och då är det helt onödigt att sicksacka tycker jag. Bara en massa extra jobb!
    Men det som gör att det blir bäst resultat är att man pressar ut sömmarna med strykjärnet, då blir det platt o snyggt. Hoppas du förstod!

    SvaraRadera
  3. S¨jättefint! Jag brukar sällan unna mig tulpaner, får så dåligt samvete när orkideerna råkar ramla ner i just min kundvagn och jag inte ställer upp dem på hyllan igen utan låter dem följa med hem!

    SvaraRadera