söndag 6 maj 2012

Utmaning

Jag fick den här utmaningen av Maria som har  bloggen Pyssel och knåp. Elva stycken frågor som ska få svar. Grejen är sen att hitta på elva nya frågor och skicka vidare till elva bloggare. Där är jag lite trist, och skickar inte vidare, för min brist på fantasi är välkänd. Men svar ska det i alla fall bli.


1. Vilket stickprojekt är du mest stolt över?
Mest stolt är jag är jag över att höll ut och färdigställde en mormorsrutefilt, men eftersom den är virkad så gills väl inte det. Jag stickar ju nästan bara små, lättstickade saker men jag får nog säga min senaste sjal. Den har i alla fall använts nästan varje dag sen den blev klar.

2. Om du fick vara ett djur, vilket skulle det vara?
Oj, den är svår. Det skulle ju vara spännande att kunna flyga och framförallt styra över det själv så det får bli fågel.

3. Vad gör du om 10 år?
Mitt liv har hitintills tagit rätt många oplanerade kraftiga svängar så det enda jag kan säga är nog att jag handarbetar. Och det är ju inte det sämsta.
4. Vad skulle du vilja lära dig?
Sjunga. Hjälpligt i alla fall.

5. Vem/vad inspirerar dig mest i livet?
Människor som gör gott för andra


6. Om du inte hade det jobbet du har, vad hade du gjort då?
Då hade jag drivit en liten pub med skönt häng. Ett såntdär ställe där man bara kan halka in lite snabbt och umgås. Inte massa trubadurer och stök utan ett ställe för alla. Ålderskategorin på mina gäster skulle spänna över MINST tre generationer. Naturligtvis får man ta med sig sticket!


7. Hur gammal var du när du lärde dig simma?
Oklart, men det var nog rätt tidigt. Jag var mer i vattnet i sommarstugan än vad jag var på land.


8. Om du fick flytta till ett annat land, vilket skulle det vara?
Island


9. Vilken typ av sill är din favorit?
Som en fd sillrenserska i Norge så skulle man kunna tro att jag slutade äta sill efter det. Men icke! Favoriten just nu är skärgårdssill tätt följt av fransk löksill.

10. Klämmer du mitt på tandkrämstuben eller rullar du?
Klämmer ett tag, rullar sen. Man är ju småländska.....


11. Vilken årstid tycker du mest om?
Bor man i detta fantastiska land som har alla fyra så är det svårt att välja. Jag älskar sommaren med grillning, rosé, sitta ute sena kvällar. Men jag väljer nog vintern ändå.

Det var lite om mig det,
Sarah

1 kommentar: