söndag 20 maj 2012

Tvåändsstickat mobilfodral

Jodå, till sist blev jag klar med mitt första tvåändsprojekt.



Det här började jag på när vi var iväg på kurs, de andra stickade muddar men jag är inte riktigt en "mudd-kind-of-girl". Så jag förlängde skapelsen och gjorde ett fodral till mobiltelefonen.


Nederdelen är ihopsydd med kitcheners stitch och det finns en kanonbra beskrivning på den tekniken hos Stickamera. Jag väljer att inte visa mitt resultat, för det är inte särskilt säljande....

Jag är jättenöjd med min skapelse och jag är glad över att jag har fått lite grepp om tekniken som sådan. Framförallt är jag glad över att jag har "kommit över" att det tar längre tid än traditionell stickning.

Och eftersom det här med Jantelag inte är något för mig, plus att jag blev så otroligt glad när ett par andra Stickerskor såg mitt fodral och berömde det, så skickar jag med en länk från Ullcentrums blogg där Ann har gjort ett inlägg om fodralet.


Trevlig söndagkväll,
Sarah


 











9 kommentarer:

  1. Jo nog tar tvåandsstickat tid alltid! Men fodralet blev fint!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Jättefint och det bara du som har just ett sånt! :o)

    SvaraRadera
  3. Urtjusigt! :) //Kattis, som också är mer av en mobilfodralsperson är en muddpersonlighet

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart fint fodral!! =)

    SvaraRadera
  5. Jantelagen är till för att brytas! Det är klart att du ska vara glad för att ditt fina fodral blir uppmärksammat. Med all rätt! Det är ett superfint fodral och jag blir bara mer och mer sugen på att lära mig det där!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Kul att tekniken flyter på:)

    SvaraRadera