onsdag 2 maj 2012

Så får det (nog) bli

Alla rutorna är nu virkade och ligger som resterna av ett vulkanutbrott över hela matbordet.
Nu är det "bara" monteringen kvar och då är det riktigt lätt att hålla sig för skratt. För alla bitar när det gäller handarbete är faktiskt inte roligt, trådfästning och sy ihop bland annat. Men, men vad gör man inte när man vet hur nöjd man blir när det klart.
Jag hade lite olika funderingar på hur jag skulle montera filten och just nu leder detta förslaget. Dels för att jag ville "ljusa" upp filten lite och dels för att då kunde jag blanda i lite annat garn från stashen. Och det är ju inte fel detta år 2012 med inköpsstopp-paus. Ja, jag ska nog kalla det "paus" i stället. Jag tycker att det låter käckare!

Trevlig onsdag,
Sarah

Ett jättestort tack för alla fina kommentarer om min sjal. Det värmer nästan mer än sjalen må ni tro.

1 kommentar: