söndag 15 maj 2011

Tennisarm

Jag har fått en MYCKET tråkig åkomma, tennisarm... Det värsta är att det känns när jag stickar o virkar. Imorgon bitti ska jag på akupunktur, och jag hoppas på snabbt resultat. Vad jag kan förstå så äår det inte en helt ovanlig åkomma bland oss handarbetsfrälsta. Varför det kallas tennisarm blev jag varse om när jag slog några slag med sonens tennisracket och tenistränaren, AJAJAJ vad ont det gjorde!

Skam den som er sig brukar jag tänka, så i helgen har jag både virkat och stickat. Gjorde ett ordentligt frest med koftan, armarna sitter på plats o alla 25 markörer är i, men det saknas 8 stolpar... Med tanke på att hela stycket handlar om ca 400 maskor så ska jag nog få till det. Men min hjärna kunde inte koncentrera sig på att räkna ut var markörerna skulle sitta för att få ordning på stolparna. Så nu ligger koftan ihopknölad i en påse... Men, inte är jag ledsen för det, utan jag började sticka den rosa lång koftan jag visat här tidigare! Vad kul det var att sticka igen, har inte gjort det på några veckor. Det värsta var att det kändes mer i armen då jag stickade...

Imorgon ska jag dela med mig av et egenkomponerat recept på rabarberpaj, mycket god om jag får säga det själv! Har några fina bilder som jag ska lyckas få fram tills imorgon.

Ha en skön kväll! Linda

3 kommentarer:

  1. Låter inte bra med tennisarm.... Hoppas akupunkturen fungerar snabbt.

    SvaraRadera
  2. Akupunktur o akupressur är väldigt bra grejer. Hoppas det hjälper snabbt.
    Häng inte upp dig för mycket på antalet stolpar. Det spelar inte så stor roll. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jag kör akupunktur i öronen just för tillfället. Jag tycker att det hjälper massor! Hoppas det funkar för dig oxå men du ska nog ta det lite, lite lugnt så armen får vila. Då går det nog över fortare...

    SvaraRadera