fredag 7 mars 2014

Sammanfattning Utmaning 1, 2014

Jo, hur gick det då med min och Elins utmaning! 
Jorå, tackar som frågar! Det gick finfint. 
Jag klarade mig med en dags försening och det var blockningen, så själva stickningen hade jag klar inom tidsmarginalen.
Förutsättningarna då; det skulle vara garn från stashen. Check!
Det skulle vara inom tre månader. Check!
Och det skulle vara minst något "nytt", nytt språk, ny teknik etc. Check!

Jag valde att (som så många andra) göra en Offe.
Detta var en stickning som passade mig som hand i handske, bara slätstickning och bara att mata på. Jag inser mer och mer att det är det jag gillar att göra mest. Så det kommer definitivt att bli fler.




Nördfakta:
Garn: Entrådigt ullgarn från Bergå
Det gick inte ens åt ett hekto av varje färg, kanske 60-70g. 
Det lila är ett tvåtrådigt ullgarn från Tradera.
(Hade jag bara hittat garnerna nu så hade jag vägt dem, men de är för tillfället puts väck!)
Mönster: VisaLisas Offe
Stickor: 3,75 Signature.
 Fr o m nu vill jag sticka allt med dom!

Trevlig helg,
Sarah.

7 kommentarer:

  1. Hej såg denna i Vrigstad och ångrar att jag inte gick fram och talade om hur fin den var. Jag blev kär i mönstret och färgerna och nu har jag äntligen bestämt att jag ska göra en ( har bara pratat om det i typ ett år) Har sökt dig med ljus o lyckta och frågat folk vem det var som hade den underbara koftan så bli inte förvånad när du loggar in på både facebook och ravelry för jag skrev där härom dagen. Men idag fick jag till min glädje ett mejl med denna adressen där den fanns på bild färdig. Tack för inspirationen! Mvh Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack snälla. Det är så att jag faktiskt rodnar lite grann. Gissa om denna dagen helt plötsligt blev SÅ mycket lättare. Lycka till med din och hoppas att du blir lika nöjd med den som jag är med min.

      Radera
  2. Det blev jättefin! Sjömannen kan ju få en till vad som helst. =)
    Så du hittar garn i frysen? Själv hittar jag hönsfjädrar.....
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Ja den såg vi ju IRL i Vrigstad, så himla fin! / Dianne

    SvaraRadera
  4. Jag hittade hit! Vilken fin Offe! <3

    SvaraRadera