tisdag 17 april 2012

Mitt nästa "vill-projekt"

Detta är garnet till mitt nästa projket, det som finns i teorin, i tanken. Garnet är Pure wool aran från ROWAN. Det gråa är bottenfärgen och de andra färgerna ska förhoppningsvis användas till att "piffa" upp skapelsen.


Det jag vill göra är en poncho. Det fina i kråksången är att jag vet precis vad jag vill ha och jag vet precis vad jag INTE vill ha. Men när man har så många önskemål som jag har i det här fallet så är det väldans svårt att hitta ett bra mönster.
Så nu tror jag att det är dags, dags att ta steget ut i det stora okända. Det okända med att sticka utan mönster.

Sarah


 








4 kommentarer:

  1. Du är modig du. Det går alldeles säkert jättebra. Lycka till! Väldans fina färger förresten.

    SvaraRadera
  2. Lycka till!
    Det kommer säkert att bli bra, gillar dina färgval.

    SvaraRadera
  3. Kolla Ravenry! Gick igen om massor av mönster på jakt efter ett baby mönster =)

    SvaraRadera
  4. Poncho ska bli fin, lycka till!

    SvaraRadera