torsdag 20 oktober 2011

Gissa vad jag stickat...

Jo, ni förstår, jag är just nu lite enkelspårig i min repertoar (som ni förmodligen märkt redan), kan tydligen inte sticka annat än sjalar...

Jag hittade det här underbara garnet
Och ni förstår ju att jag inte kunde låta bli!
Jag hade ju kvar ganska mycket lingarn i ungefärliga färger som jag kunde fylla ut med, då sjalen annars blivit omotiverat dyr! 50g 159kr...

Upp och ner, men ni ser hur den blev. Testade en annan variand, släppta maskor, och den blev ju bra!

Eftersom det verkar som man måste vara hjärnkirurg för att sticka mönstersjalar så får jag nog lägga ner det...

Trevlig kväll!
Linda


5 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar med att vara hjärnkirurg... Jag vrider mina hjärnceller ur led känns det som...
    Du frågade var jag handlar garn så här är svaret: Billigast är Agnetas vävbod (www.agnetasvavbod.se) men annars blir det lite där de har rea typ. Har även skickat efter en hel del från Turkiets Yarn Paradise (www.yarn-paradise.com). Det är billigt som fasen men sen kostar ju frakten en del. I den turkiska shoppen ska man alltid beställa på tisdagar för då är det billigare!
    Hoppas du fick något bra tips. Garnet på bilden är ju som en dröm... SÅ jäkla snyggt men jag kan tänka mig att det inte var billigt...

    SvaraRadera
  2. Nejdå!!!! Kan jag få till nån så kan du åxå!!!!
    Snygg sjal! Men dyrt garn *ler*

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kökshanddukarna kostar 100 kr. plus ev porto om de ska skickas. JAg har dom i rött och grönt. Kram sytanten

    SvaraRadera
  4. Renée, att beställa garn från Turkiet låter spännande!! Jag köpte garn från Uruguay på Tradera, jättehärligt ullgarn. Var lite orolig för att det skulle vara kryp i det, men det var det som tur var inte!

    Det kan vara bra att tänka på, och ett tips om man misstänker kryp är att lägga garnet i frysen i minst tre dygn. /Linda

    SvaraRadera
  5. Tomtan, för mig verkar det omöjligt, men jag ska ändra inställning och ge mig på en mönstersjal igen!/ Linda

    SvaraRadera