fredag 23 september 2011

Stickweekend

Ser verkligen fram emot en hel helg med trevligt sällskap, handarbete, god mat och dryck, vacker natur samt tystnaden! Väderprognosen ser lovande ut inför helgen, hoppas på att vi kan sitta i solen och handarbeta!


Vad ska jag sysselsätta mig med då? Har väldigt svårt att bestämma mig, så jag har med lite olika projekt: Dotterns kofta är på sluttampen, bara ihopmontering och kragen saknas, det ska jag börja med! Sen får jag belöningen, göra något roligt... Mönster på åtminstone tre olika sjalar är med, måste ju utveckla sjalstickandet lite!



4 härvor lovvikkagarn, garn till tre olika sjalar samt min kofta som jag började virka i vintras. Den känns dock väldigt avlägsen, men jag ska färdigställa den någon gång...

                                       

Tror ni det räcker?!

Appropå lovvikkagarn, vad tror ni om att sticka randiga vantar, en maska rosa och en grå? Blir det för tjockt? Jag får väl testa helt enkelt!



Stickorna är medpackade!


Hoppas ni får en skön helg, hur vår helg blir kommer garanterat publiceras här!

Trevlig helg!
//Linda och Sarah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar