måndag 28 februari 2011

Det måste väl vara två i ett par.....?

Jag är en kvinna som står vid mitt ord, så igår färdigställdes det faktiskt; åtminstone en benvärmare....
Det här började som ett restgarnsprojekt för att minska ner garnlagret, sen blev det som vanligt inte så mycket mer.....

Men nu är i alla fall en klar, då tycker jag att det bara räknas som ett halvt Ufo, i alla fall i min lilla värld...

Ja, för att ha det så här verkar ju konstigt.

Jag vet att fötter aldrig är särskilt trevligt, men jag ville visa min "Fame"-häl.
Jag har stickat i restgarner som hör till en mormorsrutefilt som är ett projekt som nog är inne på sitt ÅTTÅNDE år. (Återkommer till den en annan gång.) Jag har randat hejvilt, tvstickningar blir gärna lite okontrollerade ibland och sen stickat med vriden resår. Mönstret på "hälen" (eller avsaknaden av hälen) hittade jag i boken "Sticka mössa, vantar, sockor av Ann-Mari Nilsson.
Trevlig Måndagkväll
Sarah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar