fredag 1 november 2013

Efter en tur i tvättmaskinen

Här kommer bilder på resultatet efter tovningen
 
 
Vantarna blev inte så färggranna som vi hoppades på när vi såg nystanen med förgarnet, men de blev ändå fina. Dottern vill tova hjärtan på ovansidan, så det blir ett projekt för henne!
 
Tofflorna blev bättre färgmässigt, och sonen älskar dem!
 
När vi plockade ur tvättmaskinen och tag fram fyra ihopknölade ullbollar blev jag lite kall. Men efter mycket och brutal formning så blev det ju riktigt bra!
 
Imorgon bär det av på garnsafari med övernattning hos Sjömans-Elin! Ska bli så trevligt att träffas igen. Om jag bara visste vad vi ska göra och vart vi ska så hade det varit ännu bättre... Men i morgon vet jag!
 
Trevlig helg på er alla!
 
Linda
 
 

7 kommentarer:

  1. Åh, så fina de blev! Lite läskigt när man hittar de där små bollarna...men det blev ju fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Fina! Både vantar och tofflor!
    Ha en trevlig tur till SjömansElin!

    SvaraRadera
  3. Mycket fina!
    Hoppas du hade kul i dag :)
    /Dianne

    SvaraRadera
  4. Jättefina vantar och tofflor.Alltid spännande att tova vantar. Om man vill förhindra att de tovar ihop sig ( lätt hänt om man stickar i tunnare ullgarn) brukar jag lägga delar av en plastpåse i tummen och i själva vanten.
    Ha en fortsatt trevlig söndag.
    Annika

    SvaraRadera
  5. Ja, det är lite vågat det där att tova i maskin, men du har lyckats bra!
    tofflorna är jättefina med de färgglada nyanserna!

    SvaraRadera
  6. Bra tips med plastpåsen i vanten! Jag klippte sönder ett mjölkpaket, tänkte att kartongen håller nog för vattnet. Kartongen höll, men jag vet inte om materialet ändå var det optimala.

    SvaraRadera
  7. Blev kanonfina - bägge projekten. Hoppas dottern också blev nöjd för du var ju inte helt säker på det i Habo.

    Kram! Anne

    SvaraRadera