onsdag 13 november 2013

Sticka Cowl utan stickor...

För ett tag sedan slog ju startitisen till. Igen. Den bilden som lades ut då, jag den var nog inte till någon större hjälp är jag rädd. Men på mindre än en timma och helt utan stickor snodde jag ihop det här:


En mycket smidig krage/cowl/snodd. Ja, You name it.
Stickad i Neapel och Colinette mohair, båda garnerna från Tradera.


Här finns tutorial på hur det går till. 

Och här är den fix och färdig. 

Nu är ju bara grejen den att jag blev inte jättenöjd, nöjd, men inte jätte.
Min blev lite för lång, jag vill bara ha den två varv och jag hade velat ha den lite tjockare. 
Så gör om och gör rätt. 


Den här skickar jag till Hjälpstickan tillsammans med lite annat som bara har blivit liggande.

Trevlig kväll,
Sarah.

2 kommentarer:

  1. Ah, det var ju den gosiga du hade med i habo... Måste nog härma lite är jag rädd ;) Lycka till med nästa! /Dianne

    SvaraRadera
  2. Stickade du utan stickor?! Har jag missat något nu...kollar bakåt! :-)

    SvaraRadera