tisdag 29 oktober 2013

Stickläger, marknad m m

På sticklägret i Habo lyste flitens lampa över oss alla. Jag hade inte med så värst många projekt, bara tre, varav jag färdigställde två!
Tidigare i höstas var barnen och jag på Bringetofta marknad (en MYCKET trevlig marknad utan massa krimskrams), och där fick vi se en dam som sålde garn, förgarn för att vara exakt, från Ullcentrum! Hon hade mössor, tofflor och vantar uppstickade och tovade i massa olika färger. Att hon dessutom reade bort garnet gjorde ju inte saken sämre!
Sonen bestämde sig för tofflor och dottern för vantar.
  
Efter att garnet fått ligga till sig lite var det då dax!
 Jag har aldrig stickat i förgarn innan och efter att jag dragit av det cirka hundrafemtio gånger så lärde jag mig till slut att vara försiktig! 
Eftersom jag inte läst beskrivningen så noga så hade jag inte rätt stickor med mig... Men en vänlig stickerska lånade ut sina Knit Pro till mig! 
Ni förstår att det var dubbel glädje! Oskulden var tagen och jag kan säga att det gav mersmak... Så nästa inköp blir just Knit Pro! Det var ju en stor skillnad att sticka med dem istället för metallstickorna. Och jag som sagt till Sarah att jag skulle köpa Knit Pro först då metallstickorna var utslitna...

Efter en tur i tvättmaskinen ser de lite annorlunda ut, men det kommer i ett senare inlägg.

Sticka lungt! Linda

2 kommentarer:

  1. Ha ha, man ska aldrig säga aldrig, Linda ;)

    SvaraRadera
  2. Bra att du tänkte omför det hade tagit lång tid att slita ut metallstickorna. Och jag tycker som du att Knit-Pro är bättre. Mycket bättre!

    SvaraRadera