måndag 4 november 2013

Överraskningars vara eller icke vara...

Sarah och jag har varit på garnsafari ett par gånger. Den ena planerar utan att berätta för den andra vad som ska hända. Kul, jag vet inte! Jo det är kul för den som planerar, men för den stackaren som bara får åka med är det så lagom kul! Jag har alltid sett mig som en flexibel person som gillar överraskningar, men så är det verkligen inte! Statisk och kantig, sån är tydligen jag!
 
Vet att Sarah inte heller tycker det är särskilt kul med överraskningar. Men nästa gång är det min tur att vara på den roliga sidan att ordna garnsafarin, då ska jag oxå ge konstiga ledtrådar om vart vi ska åka, packning etc!
 
Bara en liten glimt av vår garnsafari denna helg, som slutade hos Sjömans-Elin. Programmet ändrades visst efterhand, så ursprungsplanen skrotades. Istället fick jag lära mig spinna! Det var kul, och tydligen var jag en naturbegåvning :). Nej det berodde på vår eminenta fröken Elin, som med stort tålamod visade hur man spinner på slända. Tusen tack för ditt tålamod Elin! Inga bilder togs, vi var alldeles för upptagna med annat.
 
Vi hann sticka en hel del oxå, jag knåpade ihop en mössa till dottern av garn som jag köpte av Tant Kofta i Habo.
 
 
 
Dottern blev väldigt glad och sonen skall få en liknande.
 
Tusen tack Sarah och Elin för en härlig helg med glada skratt och mycket stickning!
 
Linda

2 kommentarer:

  1. Vilka roliga resor ni har för er!!!!! Å snygg mössa!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma Linda! Väldigt tomt utan er här. :'(

    SvaraRadera